Hantera Cookie inställningar
Spartoo använder cookies som är absolut nödvändiga för att internetsidans funktion, liksom för personalisering av innehåll och besöksanalys. Våra parteners använder cookies för att visa anpassad annonsering baserat på dina sökningar och din profil. Om du klickar på "Acceptera och stäng" nedan kan du sedan alltid ändra dina preferenser i ditt kundkonto. Om du klickar på "Avböj", kommer endast cookies nödvändiga för internetsidans funktion att användas.
Fri frakt och fri retur
Spartoo
konto
favoriter
0 kundkorg
Menu

Hjälp

Bevaka dina ärenden
08 446 810 55
Måndag till fredag: Från 9:00-17:00
Välj en rubrik
Innan erlagd beställning
Efter erlagd beställning
Mitt konto
Professionell kontakt

Lägga en beställning

Anslutningsproblem

Anslutningsproblem

Anslutningsproblem
Om du har problem med anslutningen på sidan, försäkra dig om att din internetanslutning fungerar normalt. Om det fortfarande inte fungerar, ber vi dig att kontakta oss med information om vilken enhet du använde (dator, surfplatta eller telefon) och vilken navigatör (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome ect... ) så att vi kan vidarebefodra informationen till vår IT-avdelning.
Hittade du svaret på din fråga?

Betalning

Betalning

Vad händer om min bank vägrar betalningen ?
Om din bank nekar betalningen kommer din order automatiskt att annulleras och ditt kort debiteras inte. Vi rekommenderar dig att kontakta din bank för att bekanta dig med användarvillkoren de har för betalningar över internet. Du kan därefter försöka en gång till.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag kan inte genomföra betalningen
Om din bank nekar betalningen kommer din order automatiskt att annulleras och ditt kort debiteras inte. Vi rekommenderar dig att kontakta din bank för att bekanta dig med användarvillkoren de har för betalningar över internet. Du kan därefter försöka en gång till.
Hittade du svaret på din fråga?
Moms
Priserna visade på sidan och i varukorgen är inklusive moms. Priserna visade på betalsidan är som följer :
  • För Sverige : Inklusive moms.
  • För Norge : exklusive moms, tullavgifter kan tillkomma. För mer information läs igenom våra Allmänna försäljningsvillkor
Hittade du svaret på din fråga?
Säker betalning
Vi har valt att arbeta med banken CIC för att försäkra dig en säker betalning. Dina bankuppgifter överförs krypterade med SSL (Secure Socket Layer) protokollet till vår server, i en säker miljö i vår bank. De är under inga som helst omständigheter sparade. Alla åtgärder vidtagna korresponderar normen för bästa, garanterade säkerheten av alla dina transaktioner.
Hittade du svaret på din fråga?

Göra en beställning

Göra en beställning

Min varukorg
Lägg till artiklar i din varukorg
På produktsidan av den önskade artikeln, väljer du storlek och klickar därefter på Lägg i varukorgen .
Shoppa innehållet i din varukorg
Om du önskar bekräfta din beställning: gå in på Min varukorg uppe i högra hörnet och klicka på Till kassan i grönt.
Ta bort varor från korgen
Önskar du ta bort artiklar från varukorgen, klickar du på krysset för att radera, bredvid kolumnen Summa . Önskar du beställa flera stycken av samma vara klickar du på plustecknet i kolumnen Antal .
Tidsperiod för din varukorg
Din varukorg är giltig i 15 minuter. Under denna tiden kan ingen annan köpa denna vara, om det är den sista. När perioden har gått ut, är varan inte längre reserverad.
Hittade du svaret på din fråga?
Använda en rabattkupong eller värdekupong
Om du har en rabattkod kan du använda den vid beställningen, genom att skriva in koden i fältet Skriv in din kod på betalsidan. Om du redan har en kupong registrerad på ditt kundkonto, kan du välja den i rullmenyn. Om din rabattkod är giltig och uppfyller de definierade villkoren, kommer reduktionen göras automatiskt. Om ett felmeddelande dyker upp, kontrollera att alla villkoren för att använda rabattkoden är uppfyllda. Informationen om rabattens villkor hittar du på ditt kundkonto under rubriken Mina fördelar , genom att klicka på mer info här , under kupongkoden).
OBS!
  1. Presentkort och rabattkuponger går inte att använda på partnerprodukter.
  2. Vid returer och återbetalningar, återskapar vi inte rabattkupongerna.
Hittade du svaret på din fråga?
Gör en beställning med presentkort
Vårt presentkort används som ett bankkort. Det räcker med att välja detta kort som betalningsmetod : Bankkort .
OBS: se till att totalsumman på din order är lägre eller lika med summan på kortet, då för att det inte är möjligt att betala mellanskillnaden med ett annat betalningsmedel. Vi rekommenderar att sparar ditt presentkort då vi krediterar detta kort vid eventuella returer. Ge bort ett presentkort: Spartoo erbjuder dig möjligheten att ge bort ett presentkort:
  • Du väljer summa
  • Du skrivet ett meddelande till mottagaren
  • Du skickar presentkortet per mejl, eller skriver ut det för att ge det personligen
Presentkortet är giltigt i två år efter aktiveringsdatumet.
OBS : Detta kort gäller endast Spartooprodukter. Om beställningen innehåller en partnerprodukt, fungerar det inte. Presentkort: https://www.spartoo.se/presentkort.php
Hittade du svaret på din fråga?
Hur lägger jag en beställning ?
Här har du de olika etapperna för att göra en beställning på Spartoo: Har du redan ett kundkonto, logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Har du inte ett kundkonto än, behöver du skapa ett. (Det är obligatoriskt att skapa ett kundkonto för att göra en beställning). Nu är det bara att följa stegen:
  1. Välj modell, färg och storlek och lägg till önskad vara/varor i din kundkorg.
  2. När du har lagt i allt du önskar beställa, klickar du på Min varukorg uppe i högra hörnet på sidan, därefter på Till kassan i grönt för att lägga beställningen.
  3. Du kan nu bekräfta din beställning i 5 steg :
    • Välj fraktsätt
    • Välj leveransadress
    • Har du en rabattkupong eller ett presentkort, fyll i koden eller välj rabatt i rullmenyn.
    • Välj betalningssätt
    • Bekräfta betalningen
    Vänligen notera att inte kan beställa från andra länder än Sverige eller Norge. (Ett dansk beställning görs på den danska sidan (Spartoo.dk).
  4. Innan du godkänner betalningen, kontrollera att du har rätt produkter i din kundkorg (storlek, färg och modell) och att dina uppgifter och leveransadress stämmer. Vänligen fyll i dina kortuppgifter eller andra uppgifter för att slutföra betalningen.
Du kommer få ett bekräftelsemejl när din order har bekräftats och en annan när paketet skickas. (Har du inte fått ett kan det bero på att e-postadressen inte stämmer) Genom att klicka på Mitt konto i högra hörnet, längst upp på startsidan, sedan på Mina beställningar och vidare till Se min senaste beställning , kan du följa statusen för din beställning. Under rubriken kan du även hitta dina tidigare beställningar, liksom alla fakturor för respektive order. För fler frågor gällande dina beställningar, kan du läsa mer under Mina beställningar .
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har upptäckt ett fel på sidan

Jag har upptäckt ett fel på sidan

Jag har upptäckt ett fel på sidan
Vi jobbar aktivt med att underhålla sidan och våra publiceringar. Om du har upptäckt ett fel på sidan ber vi det att göra oss underrättade, genom att kontakta vår kundtjänst per telefon på nummer 08-446 810 55 eller via kontaktformuläret. Tack på förhand för din hjälp.
Hittade du svaret på din fråga?

Leverans

Leveranszoner

Leveranszoner
Leveranszoner för Spartoo.se :
  • Sverige
  • Norge
OBS! : Partnerprodukter levereras inte till Norge.
Hittade du svaret på din fråga?

Leveranssätt - Avgifter - Leveranstider

Leverans inom Sverige
Leverans med Postnord till postombud Leveranstid: Garanterat inom 7 arbetsdagar. Fraktkostnad för beställningar under 300 kr: 39,99 kr, för beställningar från 300 kr: Gratis
Leverans till dörren med UPS Standard Leveranstid: Garanterat inom 7 arbetsdagar. Fraktkostnad: 74,99 kr per beställning.
Leverans till dörren med UPS Express Leveranstid: Garanterat inom 3 arbetsdagar. Beställningar lagda innan klockan 13:00 skickas samma dag. Fraktkostnad : 149 kr per beställning.
Hittade du svaret på din fråga?
Leverans inom Norge
Leverans med posten (Norge) till ett ombud Leverans: Garanterat inom 9 arbetsdagar. Fraktkostnad: Beställningar under 450 kronor Beställningar över 450 kronor Fraktavgift: 90 kronor Gratis leverans
Hittade du svaret på din fråga?

Att begära leverans till en annan adress än min hemadress

Begära leverans till en annan adress än min hemadress
Spartoo produkter
Spartoo erbjuder dig ett antal möjligheter för att få din leverans till andra adresser än din hemadress:
  • Postnord erbjuder dig att själv välja utlämningställe. Detta gör du på betalsidan genom att trycka på "Andra utlämningsställen", sök sedan med hjälp av namn på stad eller postnummer.
  • Med UPS kan du själv välja om du vill ha paketet skickat till jobbet eller till landstället. Leveransadressen ändrar du själv på betalningssidan genom att trycka på "Ändra min adress".

  • Partnerprodukter
    För produkter markerade Partnerprodukt gäller återförsäljarens egna policy för leveranser och returer. För att läsa mer om detta ber vi dig att klicka på Se leveransvillkor under informationen på produktsidan.
    Hittade du svaret på din fråga?

Partnerprodukter

Partnerprodukter

Betalningsvillkor, leveranser och returer av partnerprodukter
Betalningar
Du kan betala med kort, Paypal, och direktöverföring med Nordea. Betalningarna är säkra och hanteras bara av Spartoo. När du köper en partnerprodukt, görs inga överföringar av dina betalningsuppgifter till återförsäljaren.
Leverans och returer
Alla återförsäljare har sina specifika villkor för leverans och returer och du hittar dessa på produktsidan. De klickbara länkarna "Se leveransvillkor" och "Se returprocessen" öppnar ett nytt fönster med mer information angående återförsäljarens policy. Vi strävar efter att våra partners anammar samma policy som oss på Spartoo, men alla återförsäljaren är fria att själva välja sina fraktkostnader och huruvida de vill erbjuda gratisreturer eller inte. Partnerprodukter levereras inte till Norge.
Hittade du svaret på din fråga?
Vad är en partnerprodukt ?
En partnerprodukt är en artikel såld av en professionell återförsäljare som har valt Spartoo.se som sin säljkanal. Alla våra återförsäljare är kvalificerade och utvalda av Spartoo för deras goda service och deras kvalitetsprodukter. Du erbjuds full säkerhet vid betalningar när du gör ditt köp. Produkterna är markerade med texten Partnerprodukt på produktsidan. Du kan även filtrera din sökning av återförsäljare ( "Spartoo" eller "Partnerprodukter" eller "alla försäljare"). Länkarna som finns på produktsidan tillåter dig att konsultera informationen om återförsäljarens villkor, under Se leveransvillkor och Se returprocessen .
Hittade du svaret på din fråga?
Hur går leveransen till för en partnerprodukt ?
När du gjort din beställning på Spartoo.se har vår partner 48 timmar på sig att skicka ditt paket. När ditt paket expedierats, får du ett mejl där du hittar namnet på transportören och ett paketnummer som tillåter dig att spåra paketet. Du kan därefter spåra paketet på transportörens sida.
Hittade du svaret på din fråga?
Hur går en retur av en partner produkt till?
Det är möjligt att göra en retur av en partnerprodukt, så länge returperioden respekteras. Denna period finns specificerad i återförsäljarens policy, som du hittar på produktsidan. Du kan göra en retur genom att logga in på ditt kundkonto på Spartoo.se och klicka dig till rubriken Mina returer . Returen är ofta på din egna bekostnad. Du får ett info-mejl med returadress och en returlapp som du ska lägga ner i paketet, efter att din retur har registrerats. När din retur kommit fram till återförsäljaren godkänner vår Partner den, och vi på Spartoo gör en återbetalning till dig.
Hittade du svaret på din fråga?

Problem under valideringen av en beställning

Problem under valideringen av en beställning

Jag kan inte genomföra betalningen
Trots allt underhåll och alla kvalitetskontroller vi gör av banknätet, uppstår ibland tekniska dysfunktioner vid betalningen. Vi ber dig därför kontakta vår kundtjänst, som kan förklara hur du går vidare. Vi ser till att kontakta dig så snabbt som möjligt. Om du är osäker på om din beställning har gått igenom kan du logga in på ditt kundkonto och "Mina beställningar" för att se om du hittar din beställning där.
Hittade du svaret på din fråga?
Min varukorg
Lägg till artiklar i din varukorg
På produktsidan av den önskade artikeln, väljer du storlek och klickar därefter på Lägg i varukorgen .
Shoppa innehållet i din varukorg
Om du önskar att bekräfta din beställning: gå in på Min varukorg uppe i högra hörnet och klicka på Till kassan i grönt.
Ta bort varor från varukorgen
Önskar du ta bort artiklar från varukorgen, klickar du på krysset för att radera, bredvid kolumnen Summa . Önskar du beställa flera stycken av samma vara klickar du på plustecknet i kolumnen Antal .
Tidsperiod för din varukorg
Din varukorg är giltig i 15 minuter. Under denna tiden kan ingen annan köpa denna vara, om det är den sista. När perioden har gått ut, är varan inte längre reserverad.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag hittar inte min beställning på mitt kundkonto
Om din beställning inte går att hitta på ditt kundkonto, har du möjlighet att kontakta kundtjänst med hjälp av kontaktformuläret, var noga med att precisera datumet för din order och ordernummer om du sparat det. Ange också namn och förnamn på beställningen och/eller vilken emailadress som du gjort beställningen med.
Hittade du svaret på din fråga?
Mina kuponger/presentkort registrerades inte vid betalningen
Du hittar villkoren för kupongerna och presentkorten under "Mina fördelar" genom att klicka på Mer info här , under kupongen. Du kan när som helst se dina rabattkuponger under Mitt konto och rubriken Mina fördelar . Vi informerar att våra kuponger inte går att använda på redan rabatterade artiklar och alltså inte kan kombineras med andra erbjudanden. Våra rabattkuponger har alltid en definierad giltighetstid och i de flesta fall en lägsta köpsumma. Kupongerna gäller inte på artiklar märkta "Partnerprodukt".
Hittade du svaret på din fråga?
Jag hittar inte längre min rabattkupong eller mitt presentkort
Om du har registrerade rabattkuponger, hittar du dem på ditt kundkonto under rubriken Mina fördelar . Om du inte hittar dina kuponger, kan det bero på att rabattkupongens giltighetstid har gått ut. Du hittar mer information om kupongerna och presentkortens villkor, på ditt kundkonto "Mina fördelar", genom att klicka på mer info här , under kupongkoden.
Vi informerar att vi inte återskapar rabattkuponger till ditt kundkonto vid returer och återbetalningar.
Hittade du svaret på din fråga?

Returer och återbetalningar

Returer och återbetalningar

Återbetalning för en retur som inte är korrekt registrerad
Du har returnerat din order utan att följa vår returprocess. Vi ber dig att i första hand försäkra dig om att du har returnerat paketet till rätt adress. Din retur kommer därefter att behandlas långsammare eftersom andra, korrekt gjorda returer, kommer att prioriteras, men också för att varorna och ordern måste identifieras. Räkna med minst två till tre veckor extra utöver den vanliga behandlingstiden på 7 till 10 arbetsdagar. Tack för din förståelse.
Hittade du svaret på din fråga?
Period för att göra en retur
Öppet köp på en Spartooprodukt
Du har 30 dagar på dig, från det att du tagit emot paketet, att göra en returbegäran.
Öppet köp på en partnerprodukt
Det öppna köpet varierar beroende på återförsäljare men är oftast 14 dagar. Du hittar de exakta villkoren på ditt kundkonto, under dina beställningar på Se returprocessen.
Hittade du svaret på din fråga?
Returprocess
För att returnera en spartooprodukt gör du såhär:
För att göra en retur, loggar du in på ditt kundkonto och klickar på rubriken ”Mina returer”, där klickar du på Göra en returbegäran. Följ därefter anvisningarna nedan:
Procedur för Sverige:
1. När du valt den aktuella order, kryssar du i vilken produkt du vill returnera, och varför.
2. Välj ett postombud.
3. Skriv ut din returetikett (du hittar den under ”mina returer”, sedan ” Visa min senaste retur”) och fäst den på ytterkartongen. Etiketten är giltig i 30 dagar från det att du har gjort en returbegäran.
4. Lämna in paketet till ett postombud och spara ditt inlämningskvitto. Vi vill informera dig om att varan måste ligga i sin originalförpackning, och att denna måste vara i nyskick. Din retur måste vara skyddad av en lämplig ytterkartong. Varor som inte är i ett försäljningsbart nyskick, kommer inte att accepteras. Vi kommer att skicka tillbaka varan till dig utan att göra en återbetalning.
5. Följ returprocessen under rubriken ”Mina returer” och ”Visa min senaste retur”
6. När paketet tagits emot på vårt lager, gör vi en återbetalning eller skickar ut den nya varan om du begärt ett storleksbyte. Vi gör en återbetalning med samma betalningsmedel som du använde. Vid utbetalningar till bankkort kan överföringen ta upp till 5 bankdagar. Skulle du ha gjort beställningen mot faktura som du inte betalat, kommer den att makuleras. Det kan komma att hända att vi frågar efter ditt IBAN och BIC nummer, då det inte är möjligt att göra en återbetalning till ett bankkort med kortare giltighet än 3 månader. Skulle du ha betalat med Direkt betalning via Nordea, ber vi dig fylla i ditt IBAN och BIC nummer när du gör returen.
Procedur för Norge:
Efter att ha gjort en returbegäran, står du själv för returfrakten. Därefter gäller samma villkor som för Sverige. Procedur för att returnera en partnerprodukt är som följer. Det är möjligt att returnera en produkt köpt från en partner, inom ramen för partnerns returpolicy.
Denna hittar du på ditt kundkonto under mina beställningar, klicka på Se returprocessen.
För att göra en retur går du in på ditt kundkonto under rubriken ” Mina returer”, där klickar du på ”Göra en returbegäran”. OBS! Du kan komma att stå för returfraktkostnaden.
Följ sedan nedan angivna anvisningar:
1. Välj den aktuella ordern, kryssa i produkten du vill returnera och ange varför.
2. När returetiketten genererats, skriver du ut den och lägger den i din kartong. Denna behöver vår partner för att identifiera din retur.
3. Placera varan i sin originalkartong, med returlappen, i en ren ytterkartong.
4. Fäst eventuellt på en förbetald returetikett. Har du inte fått en sådan är det du som står för frakten. Dubbelkolla returpolicyn.
5. Lämna in paketet till närmaste postombud. Leveransadressen står på returlappen som genererats när du gjorde din returbegäran.
6. Spara kvittot som bevis på din retur. När ditt paket nått vår partners lager, godkänner partnern returen och spartoo gör din återbetalning så fort vi kan (max 30 dagar från det att du lämnat in paketet hos posten).
Hittade du svaret på din fråga?
Returer och återbetalningar
Villkor för retur av spartooprodukter Alla köpta produkter på spartoo.se kan returneras oavsett anledning. Du har 30 dagar på dig, från det att du mottagit paket, att göra en returbegäran. Du kan begära; en ändring av storlek, en återbetalning eller ett tillgodohavande. För att returen ska vara giltig måste vår returprocess följas. OBS! För att vi ska acceptera returen måste följande villkor uppfyllas:
  • Produkten ska aldrig ha används utomhus
  • Produkten ska returneras i nyskick med samtliga ettiketter och lappar kvar
  • Produkten ska överensstämma med den levererade produkten
  • Produkten ska returneras i sin originalförpackning, originalförpackning ska vara intakt och ren. Varan med originalförpackning ska skickas i en lämplig ytterkartong
  • Produkten ska returneras inom 30 dagar från mottagandet
  • Tomma lådor, accepteras inte
  • Följ returprocessen
Returen behandlas inom 7 till 10 arbetsdagar. När returen godkänts gör vi en återbetalning inom 1-5 vardagar. Villkor för returer av partnerprodukter "Partnerprodukterna" följer återförsäljarens egna villkor för leverans och retur. Du hittar de exakta villkoren på ditt kundkonto, under rubriken mina beställningar, "Se returprocess".
Hittade du svaret på din fråga?
Byten
Byte av en spartooprodukt
  • Storleksbyte
Vi erbjuder dig möjligheten att byta storlek på din artikel. När du gör returbegäran, begär du, helt enkelt ett byte till den önskade storleken.
  • Byte av modell eller färg
Vi gör inga byten av färg eller modell. Du kan dock returnera produkten mot en återbetalning, och göra en ny beställning.
Byte av en partnerprodukt
Partnerprodukter kan inte bytas. Du kan dock returnera varan, bli återbetald och sedan göra en ny beställning via vår hemsida.
Hittade du svaret på din fråga?
Returkostnader
Returkostnader för spartooprodukter
  • Sverige: Gratis retur om du följer vår returprocess.
  • Norge : Returen betalar du själv.
Returkostnader för partnerprodukter
Våra Partners har sina egna leverans- och returvillkor. För att läsa mer om återförsäljarens villkor, ber vi dig logga in på ditt kundkonto, klicka in dig på ordern i fråga och läsa mer under Se returprocessen.
Hittade du svaret på din fråga?

Val av produkter och antal

Spartoo och förfalskade produkter

Spartoo och förfalskade produkter
Varuförfalskning är förbjuden enligt lag och riskerar rättsliga påföljder. Som konsekvens av detta respekterar Spartoo skrupulöst lagen och vänder sig därför direkt till det officiella märket ifråga.
Det är därför helt uteslutet att en av våra kunder har fått en förfalskad vara.
Hittade du svaret på din fråga?

Reservera en artikel

Reservera en artikel
Tyvärr, reserverar vi inga artiklar hos Spartoo. För att undvika att missa en artikel som du önskar, rekommenderar vi att du lägger din order så fort som möjligt.
Hittade du svaret på din fråga?

Lagerstatus och artiklarnas tillgänglighet

Lagerstatus och artiklarnas tillgänglighet
Alla våra tillgängliga storlekar finns presenterade på sidan Spartoo. Det kan hända att just din storlek inte finns på lager. Om detta är fallet kan du välja att få ett meddelande till din e-postadress när vi fått in varan, genom att klicka på
Avisering Storlek på produktsidan. Avisering Storlek :. För att använda denna tjänsten, måste du fylla i den önskade storleken och din emailadrss i fönstret som kommer upp efter att du klickat på knappen. Om du inte skulle få något meddelande, betyder det att vi inte fått in den produkten i din storlek. Vi rekommenderar dig också att titta på andra, liknande modeller för att se om du hittar något du gillar.
Hittade du svaret på din fråga?

Produktstorlekar

Är det Spartoo som gör de större storlekarna ?
Hos Spartoo, väljer vi med omsorg, och med hjälp av våra partners, märken och modeller för att kunna erbjuda dig ett utbud av större storlekar. Vi har Större Storlekar med damskor från storlek 41 och herrskor upp till storlek 54. För att hitta dessa ber vi dig att använda dig av våra sökfilter : Välj den typ av sko du vill ha och filtrera med hjälp av den önskade storleken : Alla tillgängliga modeller kommer dyka upp på skärmen. Du kan också genom menyn för kategorin Herr eller Dam, klicka vidare på "StÖrre storlekar" som du hittar längst ner till höger under "Se utbudet".
Hittade du svaret på din fråga?
Välja storlekar på kläderna ?
När du ska välja storlek på kläder ber vi dig att först och främst titta i produktbeskrivningen om du hittar några storleksråd. Annars har vi våra egna som är baserade på vad andra kunder tycker: Vi rekommenderar att följa dessa. Det finns dock inga garantier för att storleksrådet passar just dig. Konsultera gärna storleksguiden bredvid produktbeskrivningen. Finns inte din storlek ? Du kan då klicka på Avisering storlek , välja storlek och fylla i din e-postadress. Vi skickar då ett mejl till dig för att tala att vi fått in din storlek på nytt. Skulle du aldrig få ett mejl är det för att vi inte har fått in denna produkt. Vi rekommenderar dig att även titta på liknande modeller, för att se om du hittar något annat som intresserar dig.
Hittade du svaret på din fråga?
Välja storlek på skorna ?
När du ska välja storlek på skorna ber vi dig att först och främst titta i produktbeskrivningen om du hittar några storleksråd. Vårt storleksråd som framgår på produktsidan baseras på vad andra kunder tycker: Vi rekommenderar dig att följa dessa, speciellt i det fallet du tvekar mellan två storlekar. Det finns däremot ingen garanti för att storleksrådet stämmer för just dig. Har du haft skor av dessa märket innan rekommenderar vi dig att ta samma storlek som du tagit tidigare. Konsultera gärna vår storleksguide bredvid produktbeskrivningen.
Finns inte din storlek ? Du kan då klicka på Avisering storlek , välja storlek, och fylla i din e-postadress. Vi skickar då ett mejl till dig när eller om vi fått in din storlek på nytt. Skulle du aldrig få ett mejl är det för att vi inte har fått in denna produkt. Vi rekommenderar även att du tittar på liknande modeller, för att se om du hittar något annat som intresserar dig.
Hittade du svaret på din fråga?

Hitta information om produkter

Hitta information om produkter
Om du önskar få information om en produkt, ber vi dig att läsa informationen du hittar på produktsidan ifråga. Du hittar där en komplett beskrivning av bland annat produktens komposition och dimensioner. Du ser även foton från flera olika håll, tagna i vår fotostudio och ibland hittar du även en 360°-visning, där du kan granska produkten från alla vinklar, nästan som att ha den framför sig.
Hittade du svaret på din fråga?

Hitta en artikel

Hitta en artikel
Söka en modell eller märke i sökfältet: Skriv in namnet på modellen eller märket som intresserar dig i sökfältet, längst upp i mitten på startsidan. Produkterna som överensstämmer med din sökning kommer att dyka upp på skärmen.
Söka på egenskaper eller en kategori av produkter: Du kan använda dig av våra filter för att hitta din produkt. Längst upp på sidan finner du ett band med nyckelord i tjockstil som motsvarar våra olika avdelningar som du kan klicka på. Du kan därav påbörja din sökning i en speciell kategori av produkter, som vi erbjuder. Till exempel: Nyheter, dam, herr, barn, bara på Spartoo, outlet.. därefter specificera med skor, väskor, kläder.... eller ännu mer specifikt sneaker, klänningar, handväskor ect.
Söka per märke : Du kan enkelt, direkt söka produkter av ett speciellt märke genom att klicka på 4478 MÄRKEN , längst upp på sidan i mitten, på bandet med rubriker. När du väl valt märket du söker, kan du specificera din sökning med våra filter till vänster på sidan. Till exempel : Herr/Dam, modell, pris, storlek, färg etc.
Söka på ett produktnummer eller referensnummer Känner du till referensnumret på den produkt du söker kan du skriva in det direkt i sökfältet så kommer produkten du söker upp.
Hittade du svaret på din fråga?

Mina beställningar

Avbeställ – Ändra min beställning

Avbeställ – Ändra min beställning

Avbeställ / Ändra min beställning
• Om din beställning har status « I väntan på paketering » har du fortfarande möjlighet att, via ditt kundkonto eller via bekräftelsemejlet, ändra storleken eller annulera ordern helt. Handlar det om en spartoo produkt kan du dessutom ändra leveransmetod. För förfrågan om andra ändringar ber vi dig kontakta vår kundtjänst. • Om din beställning har statusen « I validation » eller « Paketering pågår » har du fortfarande möjlighet att annullera ordern eller modifiera det genom att snabbt ringa oss på 08 446 810 55 (vanlig samtalskostnad). Det är öppet måndag till fredag, klockan 8:00-16:00. Vi kommer att försöka stoppa ordern, genom att ta kontakt med vårt lager eller vår partner. • Om din order har statusen « Beställning färdigpackad » « Skickad » eller « Order avsänd » kan vi tyvärr inte göra några ändringar då paketet har lastats eller lämnat våra lokaler. Paketet kommer då att levereras av vald transportör till den angivna adressen. Vi rekommenderar dig att vägra paketet om möjligt, för snabbare hantering av returen och för att undvika att betala returavgiften (gäller om du har beställt en partnerprodukter). För att se statusen på din beställning är det enklaste att logga in på ditt kundkonto och klicka på rubriken "Mina beställningar".
Hittade du svaret på din fråga?

Betalning

Betalning

Betalningssätt
För Spartoo-produkter :
  • Med Mastercard eller Visa
  • Klarna faktura
  • Paypal
  • Betalning vid dörren med UPS (Kostar 60 kr extra)
  • Direktbetalning via Nordea
För en partnerprodukt :
  • Med Mastercard eller Visa
  • Paypal
  • Direktbetalning via Nordea
Hittade du svaret på din fråga?

Få min faktura

Få min faktura

Få min faktura
Spartoo beställningar: För att komma åt din faktura, loggar du in på ditt kundkonto. Under rubriken ”Mina beställningar” väljer du den aktuella order och klickar sedan på ”ladda ner min faktura” i ovankanten till höger på sidan. Fakturan är tillgänglig först efter att paketet har skickats. För partnerprodukter: Skulle du inte hitta din faktura på ditt kundkonto, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. Vi kontaktar därefter vår partner som skickar fakturan. Vi tackar på förhand för din förståelse.
Hittade du svaret på din fråga?

Följ paketet – Leveranstider – Leveransproblem

Följ mitt paket

Följ mitt paket
Statusen för din order uppdateras under hela leveransprocessen. Här är de olika stegen: • I väntan på paketering: Din order är bekräftad • Paketering pågår: vårt logistikavdelning håller på att packa din order • Beställning färdigpackad: Din order är redo för att skickas • Skickad: Din order lämnas över till transportören • Order avsänd : Ditt paket transporteras: En spårningslänk, via transportörens hemsida, kommer att skickas per mejl till dig. För att se statusen för din order ber vi dig att logga in på din sida och klicka på ”mina beställningar”. När din order är under transport kommer du kunna följa paketet via transportörens hemsida : Du hittar spårningslänken på ditt kundkonto, under rubriken ”Mina beställningar”, välj beställningen du vill spåra. Klicka sedan vidare på ”spåra mitt paket” (till höger på sidan). OBS! Det kan ta upp till 4 arbetsdagar innan länken uppdateras. Om länken fortfarande inte har uppdateras inom 5 arbetsdagar ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
Hittade du svaret på din fråga?

När får jag mitt paket?

När får jag mitt paket?
Genom att logga in på ditt kundkonto och sedan klicka dig vidare under ”Mina beställningar” och därefter ”Spåra mitt paket” kan du se det uppskattade leveransdatumet för den valda ordern. Är din order redan skickad kan du spåra paketet via transportörens hemsida : Du hittar även länken på ditt kundkonto, under rubriken ”Mina beställningar”. Klicka på ”spåra mitt paket” (till höger på sidan) efter att du valt order. OBS! Det kan ta upp till 4 arbetsdagar innan länken uppdateras. Skulle länken fortfarande inte uppdaterats inom 5 arbetsdagar ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har ett problem med beställningen jag fått

En av mina varor uppvisar fabrikationsfel
En av produkterna uppvisar fabrikationsfel. Vi är ledsna för eventuella besvär detta ställt till med. Vi ber dig att kontakta kundtjänst, för att snabba på returprocessen. Vi svarar så fort vi kan.
Hittade du svaret på din fråga?
Order stämmer inte med det jag beställde
Produkten/erna stämmer inte överens med det du beställde. Vi vill börja med att be om ursäkt för situationen. Vi ber dig att kontakta vår kundtjänst, så att våra medarbetare kan hjälpa dig vidare. Vi ber dig att skicka med foton på de avvikande varorna . Vi svarar så snabbt vi kan.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har fått ett tomt paket

Jag har fått ett tomt paket
Har du tagit emot ett tomt paket. Vi beklagar det inträffade. Vi ber dig att ta kontakt med vår kundtjänst. Bifoga bilder på kartongen. Vi förklarar sedan hur du går vidare. Vi svarar så snabbt vi kan.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har vägrat mitt paket

Jag har vägrat mitt paket
Du har vägrat en beställning vid leveransförsöket. För en beställning av spartoo´s produkter : När paketet väl är tillbaka på vårt lager kommer vi att kontakta dig per mejl för att se om du vill ha paketet skickat till en annan adress eller om du vill bli återbetald. Vi ber dig att ta kontakt med kundtjänst för att framföra dina önskemål. För en partnerprodukt : När paketet kommit tillbaka till deras lager, kommer du att återbetalas.
Hittade du svaret på din fråga?

Leveransproblem (Jag har inte fått mitt paket ännu)

Vad händer om jag inte är hemma leveransdagen?
Hemleverans : Om du inte är hemma när budet kommer, lämnar de antingen paketet utanför din dörr, eller så lämnar de en avi med information om hur, var och när du kan hämta ut paketet. Du har två veckor på dig att hämta ut paketet hos ombudet med kollinummer och giltig legitimation. UNDANTAG: Har du valt tjänsten ”betala vid leverans” med UPS, gör budet tre leveransförsök. Sedan måste du själv kontakta UPS för att de ska köra ut paketet igen. Paketet skickas automatiskt tillbaka efter 2 veckor. Hämta ut paketet hos ett ombud: har du valt denna tjänst, kan du när du vill under ombudets öppettider gå och hämta ut paketet med hjälp av giltigt legitimation. Paketet skickas tillbaka efter 2 veckor, om du inte skulle hämta ut det.
Hittade du svaret på din fråga?
Den garanterade leveranstiden har passerat
Vi vill börja med att be om ursäkt för det eventuella besväret. Detta problem kan ha flera olika orsaker. För att identifiera orsaken ber vi dig att noggrant titta igenom informationen angiven i spårningslänken (Finns att hitta på ditt kundkonto under dina beställningar). Transportören ska ha specificerat vad som har hänt. • Det är möjligt att brevbäraren har glömt att lämna en avisering i din brevlåda, när han försökte leverera paketet. Ditt paket är därför ”i väntan på leverans” på närmaste ombud. Du har 1-2 veckor på dig att hämta ut paketet innan det går tillbaka till oss eller en Partner. Vi rekommenderar att du hämtar ut paketet så fort som möjligt. • Det är möjligt att paketets status ändras till ”returneras till avsändaren”. I detta fall kan det handla om att brevbäraren inte lyckats hitta din adress. Vi ber dig då att återkomma till oss när paketet kommit tillbaka till vårt lager så vi kan antingen skicka ut ett nytt paket eller göra en återbetalning. • Det är möjligt att ditt paket har statusen ”levererad”. Det betyder att ombudet lyckats leverera paket på den angivna adressen. Kolla med grannarna om inte någon har tagit emot paketet under din frånvaro. • Det är möjligt att paketet hsr försvunnit i transporten, tecken på detta är långa perioder av oändrad status i spårningslänken. Vi ber dig därför att kontakta oss, så vi kan påbörja en paketspårning med transportören.
Hittade du svaret på din fråga?
Paketet har status
Vi vill börja med att be om ursäkt för besväret. Vi ber dig att verifiera med din omgivning, att ingen har tagit emot paketet i din frånvaro. Om inte, ber vi dig att kontakt vår kundtjänst som hjälper dig vidare i processen. Vi svarar så snabbt vi kan.
Hittade du svaret på din fråga?
Leveransproblem (Jag har inte fått mitt paket ännu)
Om den uppskattade leveranstiden inte har passerat ber vi dig att avvakta. Paketet är på väg och bör inte dröja mycket längre. Om den uppskattade leveranstiden har passerat: • Har du fått en avisering i brevlådan? Du kan då ringa till det ombudet du har valt, med paketnumret. De ska ha information om var ditt paket finns att hämta, alternativt när det kommer att levereras. • Paketet har status ”Levererad ” på din sida men du har fortfarande inte fått det? Det är möjligt att någon i din omgivning har tagit emot paketet under din frånvaro (granne, portvakt etc ). Tveka inte att ta kontakt med dessa. Om inte, ber vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst. Så ser vi till att hjälpa dig att göra en anmälan om försvunnet paket. Vi försöker svara så fort som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.
Hittade du svaret på din fråga?
Paketet har skickats till ett annat utlämningsställe
Vi vill börja med att be om ursäkt för eventuella besvär. Då ett ombud stängt eller flyttats kommer ditt paket till ditt näst närmaste ombud så du kan hämta ut det så snabbt som möjligt. Skulle du inte ha möjlighet att hämta ut paketet, kommer det att skickas tillbaka till oss eller vår partner. Handlar det om spartooprodukter, kommer vi vid mottagande av det returnerade paketet att kontakta dig, per mejl, för att antingen skicka ut paketet på nytt eller göra en återbetalning, enligt dina önskemål. Rör det sig om en partnerprodukt, på börjar vi en återbetalning så snart paketet kommit tillbaka till vår Partners lager. Vi tackar dig för din förståelse.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag önskar titta på en annan order

Hittade du svaret på din fråga?

Retur – Byten – Återbetalningar

Jag önskar göra en retur

När och hur blir jag återbetald ?
Återbetalning av en spartooprodukt
När din retur validerats av vårt lager, krediterar vi det betalkortet du använde vid köpet. Returen hanteras inom 7 till 10 arbetsdagar. När returen validerats, gör vi en återbetalning inom 5 bankdagar.
  • Vi gör en återbetalning med samma betalningsmedel som du använde. Vid utbetalningar till bankkort kan överföringen ta upp till 5 bankdagar. Det kan komma att hända att vi frågar efter ditt IBAN och BIC nummer, då det inte är möjligt att göra en återbetalning till bankkort med kortare giltighet än 3 månader. Skulle du ha betalat med Direktbetalning Nordea, ber vi dig fylla i ditt IBAN och BIC nummer när du gör returen.
  • Klarnafaktura : Har du valt Klarnafaktura, krediteras eller makuleras fakturan.
Återbetalning av partnerprodukt
När din retur godkänts av återförsäljaren, kommer spartoo att göra en återbetalning med samma betalningsmedel du använde vid köpet.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har inte följt den rekommenderade returprocessen, hur länge får jag vänta?

Jag har inte följt den rekommenderade returprocessen, hur länge får jag vänta?
Du har returnerat din order utan att följa vår returprocess. Vi ber dig att i första hand försäkra dig om att du har returnerat paketet till rätt adress. Din retur kommer därefter att behandlas långsammare då, andra, korrekt gjorda returer, kommer att prioriteras, men också för att varorna och ordern måste identifieras. Räkna med minst två till tre veckor extra utöver den vanliga behandlingstiden på 7 till 10 arbetsdagar. Tack för ditt tålamod.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag har gjort en retur

Jag önskar kontakta er angående en återbetalning
Vi börjar med att be om ursäkt för eventuella fördröjningar i ditt returärende. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst per telefon eller genom att fylla i kontaktformuläret, så att en av våra kundtjänstmedarbetare kan ge dig vidare detaljer om din återbetalning. Du kan kontakta oss genom att klicka nedan.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag önskar få information om min retur
För att se statusen för din retur ber vi dig att logga in på din sida och gå till ”mina returer”, klicka på "Visa min senaste retur". För ytligare information, tveka inte att ta kontakt med vår kundtjänst.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag önskar annullera min retur
Du har gjort en returbegäran men har bestämt dig för att behålla varan. Vi ber dig skriva till kundtjänst att du vill annullera din retur. Din begäran kommer snabbt att behandlas.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag önskar en returetikett
För att komma åt din returetikett ber vi dig logga in på ditt kundkonto. Under rubriken mina returer hittar du "Göra en returbegäran". Därefter :
  • Välj beställning
  • registrera din retur mot återbetalning eller storleksbyte
  • Klicka på länken för returetiketten som skapats.
Hittade du svaret på din fråga?

Jag önskar göra en retur

Villkor för returen och återbetalningen
Villkor för retur av spartooprodukter Alla produkter köpta på spartoo.se kan returneras oavsett anledning. Du har 30 dagar, från det att du mottagit paket, till ditt förfogande för att göra en returbegäran. Du kan begära; en ändring av storlek, en återbetalning eller ett tillgodohavande. För att returen ska vara giltig måste vår returprocess respekteras och följas. OBS! För att vi ska acceptera returen måste följande villkor uppfyllas:
  • Produkten ska aldrig ha används utomhus
  • Produkten ska returneras i nyskick
  • Produkten ska överensstämma med den levererade produkten
  • Produkten ska returneras i sin originalförpackning, och denna ska vara intakt och ren. Varan och originalförpackning ska läggas i en lämplig ytterkartong
  • Produkten ska returneras inom 30 dagar från mottagandet
  • Tomma lådor accepteras inte
  • Följ returprocessen
Returen behandlas inom 7 till 10 arbetsdagar. När returen godkänts gör vi en återbetalning inom 5 bankdagar. Villkor för returer av partnerprodukter "Partnerprodukterna" följer återförsäljarens egna villkor för leverans och retur. Du hittar de specifika villkoren på ditt kundkonto, under rubriken mina beställningar, välj beställning och klicka på "Se returprocessen".
Hittade du svaret på din fråga?
Hur länge dröjer det innan jag får bytet?
Den maximala perioden för att få ditt byte är beräknat till 15 arbetsdagar Behandlingsperioden för din retur uppgår till 6 - 8 arbetsdagar från det att du skickat iväg paketet. Denna period inkluderar ankomsten till vårt logistikcenter, verifieringen av innehållet, validering och paketering av den nya storleken/produkten. När denna period passerar, ser vår logistikgrupp till att skicka ditt paketet med den transportören du valt, när du gjorde returen. Leveransperioden är mellan 5 och 7 arbetsdagar. Ett mejl kommer att skickas ut med information om din leverans.
Hittade du svaret på din fråga?
Hur lång tid har jag på mig för att göra en retur ?
Öppet köp på en Spartooprodukt
Du har 30 dagar på dig, från det att du tagit emot paketet, att göra en returbegäran.
Öppet köp på en partner produkt
Det öppna köpet varierar beroende på återförsäljare. Du hittar de specifika villkoren på ditt kundkonto, under dina beställningar genom att välja beställning och klicka på Se returprocessen.
Hittade du svaret på din fråga?
Är det möjligt att göra ett byte?
Byte av en spartooprodukt
  • Storleksbyte
Vi erbjuder dig möjligheten att byta storlek på din artikel. När du gör returbegäran, begär du, helt enkelt ett byte till den önskade storleken.
  • Byte av modell eller färg
Vi gör inga byten av färg eller modell. Du kan dock returnera produkten och göra en ny beställning. Byte av en partnerprodukt
Partnerprodukter kan inte bytas. Du kan dock returnera varan, bli återbetald och sedan göra en ny beställning via sidan.
Hittade du svaret på din fråga?
Returkostnader
Returkostnader för spartooprodukter
  • Sverige : Gratis returer om du följer vår returprocess.
  • Norge : Returen betalar du själv.
Returkostnader för partner produkter
Våra Partners har sina egna leverans- och returvillkor. För att läsa mer om återförsäljarens villkor, ber vi dig logga in på ditt kundkonto, klicka in på ordern i fråga och läsa mer under Se returprocessen.
Hittade du svaret på din fråga?
Procedur för att returnera en spartoo produkt är som följer. För att göra en retur, loggar du in på ditt kundkonto och klickar på rubriken ”Mina returer”, där klickar du på Göra en returbegäran. Följ därefter anvisningarna nedan : Procedur för Sverige : 1. När du valt den aktuella order, kryssar du i vilken produkt du vill returnera. Vi kommer att fråga varför du vill returnera produkten. 2. Välj ett postombud. 3. Skriv ut din returetikett (du hittar den under ”mina returer”, sedan ” Visa min senaste retur”) och klistra på den på ytterkartongen. Etiketten är giltig i 30 dagar från det att du har gjort en returbegäran. 4. Lämna in paketet på det förvalda postombudet. Vi vill informera om att varan måste ligga i en sin oskadda orginalkartong. I den etikettbeklädda ytterkartongen. Varor som inte är i ett försäljningsbart nyskick, kommer inte att accepteras. Vi kommer att skicka tillbaka varan till dig utan att göra en återbetalning. 5. Följ returprocessen under rubriken ”Mina returer” och ”Visa min senaste retur” 6. När paketet tagits emot på vårt lager, gör vi en återbetalning eller skickar ut den nya varan. Vi gör en återbetalning med samma betalningsmedel som du använde. Vid utbetalningar till bankkort kan överföringen ta upp till 5 bankdagar. Skulle du ha gjort beställningen mot faktura makuleras den. Det kan komma att hända att vi frågar efter ditt IBAN och BIC nummer då det inte är möjligt att göra en återbetalning till bankkort med kortare giltighet än 3 månader. Skulle du ha betalat med Direkt betalning Nordea, ber vi dig fylla i ditt IBAN och BIC nummer när du gör returen. Procedur för Norge : Efter att ha gjort en returbegäran, är du den som betalar för frakten. Därefter gäller samma villkor som för Sverige. Procedur för att returnera en partnerprodukt är som följer. Det är möjligt att returnera en produkt köpt från vår partner, inom rammen för partners returpolicy. Denna hittar du på ditt kundkonto under mina beställningar, klicka på Se returprocessen. För att göra en retur går du in på ditt kundkonto under rubriken ” Mina returer”, där klickar du på ”Göra en returbegäran”. OBS! Du kan komma att stå för fraktkostnaden. Följ sedan nedan angivna anvisningar: 1. Välj den aktuella ordern, kryssa i produkten du vill returnera. Vi kommer att fråga varför du vill returnera artikeln. 2. När returetiketten genererats, skriver du ut den och lägger du ner den i din kartong. Detta användas av partner för att identifiera din retur. 3. Placera varan i sin originalkartong, med returlappen, i en ren ytterkartong. 4. Klistra eventuellt på den förbetalda returetiketten. Har du inte fått en sådan är det du som står för frakten. Dubbelkolla returpolicyn. 5. Lämna in paketet på närmaste postombud. Leveransadressen står på returlappen som genererats när du gjorde din returbegäran. 6. Spara kvittot som bevis på din retur. När ditt paket nått vår partners lager, validerar partnern returen och spartoo gör återbetalningen, så fort vi kan (max 30 dagar från det att du lämnat in paketet hos posten).
Hittade du svaret på din fråga?

Mitt kundkonto

Ändra min e-postadress

Ändra min e-postadress

Ändra min e-postadress
Då den e-postadress du angav är din identifiering, kan du inte ändra den själv. Vi ber dig därför kontakta vår kundtjänst per telefon eller genom att fylla i kontaktformuläret, uppge ditt fulla namn och hemadress, vi behöver dessa uppgifter för att kunna genomföra din begäran. En kundtjänstmedarbetare kommer kontakta dig så snabbt som möjligt!
Hittade du svaret på din fråga?

Ändra mina uppgifter

Ändra mina uppgifter

Ändra mina uppgifter
För att ändra dina uppgifter, behöver du logga in på ditt kundkonto. Klicka på Mitt konto i uppe i högra hörnet, för att komma till ditt kundkonto. Du kan ändra uppgifterna under rubriken Mitt konto till vänster i menyn.
Viktigt !: Om du önskar att ändra leveransadress på en pågående beställning, gå in på Mina beställningar och se om du fortfarande kan genomföra ändringen. Bara för att du har ändrat dina uppgifter i ditt kundkonto, har ändringen inte registrerats på pågående ordrar. Tack för din förståelse.
Hittade du svaret på din fråga?
Ändra leveransadress på en lagd beställning
För att ändra leveransadressen, klicka på mina beställningar .
Hittade du svaret på din fråga?

Återbetalning av en kredit

Återbetalning av ett tillgodohavande

Återbetalning av ett tillgodohavande
För att göra en utbetalning av ett tillgodohavande, måste du logga in på ditt kundkonto. Därefter klickar du på Mitt konto uppe i högra hörnet på startsidan. När du kommit in på kundkontot klickar du dig vidare till Mina fördelar , där kan du göra en utbetalning av ditt tillgodohavande.
Procedur :
  • Tryck på ditt tillgodohavande, därefter på gör en utbetalning .
  • Därefter begär du att tillgodohavandet återbetalas till ett bankkonto.
  • Det kan ta upp till 5 bankdagar innan pengarna kommer in på ditt konto.
Se till att du har ditt IBAN och BIC nummer tillhands för att möjliggöra utbetalningen till ditt bankkonto.
Hittade du svaret på din fråga?

Avaktivera mitt kundkonto

Avaktivera mitt kundkonto

Avaktivera mitt konto
För att radera ditt Spartoo-kundkonto och därmed radera alla dina uppgifter, gör du såhär: Logga in på ditt kundkonto med din e-postadress och ditt lösenord. Gå till "Mitt konto" och klicka på "Ta bort mitt konto". Följ anvisningarna för att bekräfta bortagningen av ditt konto.
Vi rekommenderar att du inte raderar ditt konto om du har lagt eller tagit emot en beställning för mindre än 30 dagar sedan. Detta eftersom att du efter radering av ditt kundkonto inte längre kan registrera en retur, i händelse av problem med dina varor.
Hittade du svaret på din fråga?

Fördelar

Spartoos presentkort

Spartoos presentkort
Vårt presentkort används som ett bankkort. Det räcker med att välja detta kort som betalningsmetod :
Bankkort . OBS : se till att totalsumman på din order är lägre eller lika med summan på kortet, då för att det inte är möjligt att betala mellanskillnaden med ett annat betalningsmedel. Vi rekommenderar att spara ditt presentkort då vi krediterar detta kort vid eventuella returer.
Ge bort ett presentkort : Spartoo erbjuder dig möjligheten att ge bort ett presentkort :
  • Du väljer summa
  • Du skrivet ett meddelande till mottagaren
  • Du skickar presentkortet per mejl, eller skriver ut det för att ge de personligen
Presentkortet är giltigt i ett år efter aktiveringsdatumet. OBS : Detta kort gäller endast spartooprodukter. Om beställningen innehåller en partnerprodukt, fungerar den inte. Presentkort : https://www.spartoo.se/presentkort.php
Hittade du svaret på din fråga?

Bästa pris garantin

Bästa pris garantin
Om du har köp en produkt på vår sida och därefter hittat exakt samma produkt, billigare, på en annan svensk sida (.se) med online-betalning samt fraktkostnaden inräknad, återbetalar vi 2x prisskillnaden.
Återbetalningen av prisskillnaden måste uppfylla följande villkor :
  1. Priset måste inkludera fraktkostnaderna
  2. Priset får inte vara reducerat, det är ordinarie pris som gäller.
  3. Leveransvillkoren måste vara identiska med våra (produkten ska finnas i lager och expedieras som senast en dag efter lagd beställning, det ska finnas minst ett kostnadsfritt fraktsätt).
  4. Artikeln ska vara identisk med den vi säljer : samma märke, modell och i nyskick, samma material och färg.
  5. Samma färg och storlek ska finnas tillgängliga för kunder på sidan med lägre pris
  6. Sidan måste vara på svenska, adressen ska ha ändelsen ".se", och erbjuda försäljning i SEK
  7. Det ska gå att betala online
  8. Ersättningen utgår till en person per artikel, köpt hos Spartoo
Bästa Pris-garantin gäller inte:
  1. Utförsäljning och reaartiklar
  2. Artiklar som säljs genom auktioner, privatannonser eller portaler
  3. Artiklar som säljs och levereras av Spartoos partners
  4. Leveranser utanför Sverige
Åtgärder för att Prisgarantin ska gälla : Inom 5 dagar från köpet kontaktar kunden Spartoo.se via kontaktformuläret, med:
  1. Ordernumret på Spartoo beställningen
  2. En länk till återförsäljarens sida samt en länk till produkten ifråga
Om ovanstående villkor är uppfyllda och kund bekräftat att denne har för avsikt att behålla artikeln förbinder vi oss att göra en återbetalning till kunden av 2 gånger prisskillnaden efter det att perioden för ångerrätt har löpt ut. Utbetalningen sker via kundkontot, på ett sätt Spartoo.se har valt, senast 30 dagar efter utgången av perioden för ångerrätt.
Hittade du svaret på din fråga?

Presentkort och rabattkuponger

Jag hittar inte längre mina rabattkuponger på min sida
Om du har registrerade rabattkuponger, hittar du de genom att logga in på ditt kundkonto under rubriken Mina fördelar . Om du inte hittar dina kuponger där, kan de bero på att de inte längre är giltiga. Rabattkuponger och rabattkoder har en definierad giltighetsperiod. Du hittar mer information om kupongerna och presentkortens villkor, på ditt kundkonto, genom att klicka på mer info här , under kupongkoden. Vi informerar om att vid returer och återbetalningar, vi inte krediterar kundkontot med rabattkupongen.
Hittade du svaret på din fråga?
Varför fungerar inte mitt presentkort eller rabattkupong ?
Du hittar villkoren för kupongerna och presentkorten genom att klicka på Mer info här , under kupongen. Du kan när som helst se dina rabattkuponger under Mitt konto och rubriken Mina fördelar . Rabattkuponger går generellt inte att använda på redan rabatterade artiklar, då de redan har ett reducerat pris. Kupongerna kan inte kombineras med andra erbjudanden, har sannolikt en lägsta köpsumma, och har en viss giltighetstid. Kupongerna gäller inte på artiklar märkta "partnerprodukt".
Hittade du svaret på din fråga?
Hur använder jag mitt presentkort ?
Om du har ett presentkort, kan du använda den vid beställningen, genom att skriva in koden i fältet Skriv in din kod på betalsidan. Om du redan har en kupong eller presentkort registrerat på ditt kundkonto, kan du välja den i samma flik. Om ditt presentkort är giltigt och uppfyller villkoren, kommer reduktionen att göras automatiskt. Om ett felmeddelande dyker upp, kontrollera att villkoren är uppfyllda för att använda presentkortet. Informationen om presentkortens villkor hittar du på ditt kundkonto under rubriken Mina fördelar , genom att klicka på mer info här , under kupongkoden.
OBS!
  1. Presentkorten går inte att använda på partnerprodukter.
  2. Vid returer och återbetalningar, återskapar vi inte reduktionskupongerna.
Hittade du svaret på din fråga?
Hur använder jag min rabattkupong ?
Om du har en rabattkod, kan du använda den vid beställningen, genom att skriva in koden i fältet Skriv in din kod på betalsidan. Om du redan har en kupong eller presentkort registrerat, kommer vi erbjuda dïg den i samma flik. Om ditt presentkort är giltigt och uppfyller villkoren, kommer reduktionen att göras automatiskt. Om ett felmeddelande dyker upp, kontrollera att samtliga villkoren är uppfyllda för att använda kupongen. Informationen om kupongens villkor hittar du på ditt kundkonto under rubriken Mina fördelar , genom att klicka på mer info här , under kupongkoden).
OBS!
  1. Kupongerna går inte att använda på partnerprodukter.
  2. Vid returer och återbetalningar, återskapar vi inte rabattkupongerna.
Hittade du svaret på din fråga?
Varför kan jag inte kombinera mina rabattkuponger med rean ?
Rabattkupongerna går inte att kombinera med andra reduktioner, rabatter eller erbjudanden. Vi hänvisar till användarvillkoren för kupongen på ditt kundkonto, under rubriken Mina fördelar , Mina presentkort och vidare under mer info här . Rean motsvarar ett erbjudande, därför kan du inte använda kupongen på rabatterade produkter. Däremot, spara kupongen : Den kommer säkert tillhands vid en annan beställning !
Hittade du svaret på din fråga?

Fidelitetsprogram

Fidelitetsprogram
För varje beställning du gör ger Spartoo dig bonuspoäng. ( Ett bonuspoäng för varje 5-krona spenderad). Du hittar information om varje varas bonuspoäng på produktsidan. Bonuspoängen krediteras efter 30 dagar från det att du mottagit ditt paket, till ditt kundkonto. Det gäller alltså inte produkter som returneras. För att se dina samlade bonuspoäng klickar du på Mitt konto i högra hörnet. Därefter hittar du Mina bonuspoäng under rubriken Mina fördelar till vänster på sidan. När du har samlat på dig 500 poäng, som motsvarar 50 kr kan du dra av dessa på ditt nästa köp, under andra steget på betalsidan (går att kombinera med andra rabatter och erbjudanden, utan minsta köpsumma). Vi informerar om att du inte kan använda rabatten på "Partnerprodukter". Tack för din förståelse!
Hittade du svaret på din fråga?

Premiumtjänster

Premiumtjänster
Tjänsten Spartoo Premium gäller endast för produkter sålda direkt från Spartoo, och gäller därav inte produkter märkta ”Partnerprodukt”.
Vad är fördelarna med Premiumtjänsten?
Sverige:
  1. 10% omedelbar rabatt.
  2. 5% i omedelbar rabatt på rea-artiklar under rea-perioderna.
  3. Fri leverans med UPS Express. Leveranser lagda innan klockan 13:00 skickas samma dag. Leverans sker inom 1-3 vardagar.
  4. Exklusiva erbjudanden med extra rabatter för just Premiumkunder.
Norge:
  1. 10% i omedelbar rabatt.
  2. 5% i omedelbar rabatt på rea-artiklar under rea-perioderna.
  3. Exklusiva erbjudanden med extra rabatter för just Premiumkunder.
Villkor för 5% rabatt: Denna rabatt går att kombinera med reduktioner i samband med vår rea-period. Detta finns i dessa fall specificerat på produktsidorna. Den går inte att kombinera med andra speciella rabatter på utvalda märken. Gäller endast under rea-perioderna.
Hur blir jag Premium-medlem? Du kan bli medlem i 12 månader genom att trycka här. Om du efter 12 månader vill fortsätta nyttja premium kan du, om du önskar, betala en ny årsavgift.
Hittade du svaret på din fråga?

Logga in

Logga in

Logga in
Redan Kund : För att logga in på ditt kundkonto klickar du på mitt konto, uppe till höger på sidan. Under rubriken " Jag är REDAN KUND, jag identifierar mig" skriver du in din e-postadress som du angav när du skapade kontot, därefter skriver du in det valda lösenordet.
Du är fortfarande inte kund : Kicka på " Mitt konto", uppe till höger på sidan, därefter anger du din e-postadress under rubriken " Jag är NY KUND, jag skapar mitt kundkonto " för att sedan bli omdirigerad till en sida där du fyller i dina uppgifter.
Hittade du svaret på din fråga?

Logga ut

Logga ut

Logga ut
För att logga ut från ditt kundkonto, klicka på "Mitt konto" i högra hörnet, därefter på "logga ut". När du väl loggat ut, kan du lugnt stänga av datorn, utan att någon kan använda sig av ditt kundkonto.
Hittade du svaret på din fråga?

Lösenord

Lösenord

Jag har glömt mitt lösenord
Vi ber dig att först och främst att försöka komma ihåg vilken e-postadress du använde när du skapade ditt konto. För att kunna logga in som befintlig kund, måste du ha skapat ett kundkonto vid tidigare tillfälle. Om du bara har börjat prenumerera på nyhetsbreven med din e-postadress, har du inte skapat ett kundkonto. Om du vet att du har ett kundkonto med inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du be om ett nytt lösenord genom att klicka på Mitt konto i högra hörnet på sidan, därefter hittar du under rubriken Jag är REDAN KUND, jag identifierar mig en klickbar länk Har du glömt ditt lösenord? Klicka här. Fyll i din e-postadress, du får, strax därefter ett mejl med en länk via vilken du kan skapa ett nytt lösenord.
Hittade du svaret på din fråga?
Jag vill byta mitt lösenord
För att ändra ditt lösenord måste du logga in på ditt kundkonto. Klicka på Mitt konto , uppe till höger. Ändring av lösenordet gör du på ditt kundkonto, under rubriken Mitt konto till vänster. Välj Mitt lösenord skriv in ett nytt lösenord och tryck "Godkänn"
Hittade du svaret på din fråga?
Mitt lösenord fungerar inte
Om du har ett kundkonto med inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du be om ett nytt lösenord genom att klicka på Mitt konto i högra hörnet på sidan, därefter hittar du under rubriken Jag är REDAN KUND, jag identifierar mig en klickbar länk Har du glömt ditt lösenord? Klicka här. Fyll i din e-postadress, du får, strax därefter ett mejl med en länk via vilken du kan skapa ett nytt lösenord.
Hittade du svaret på din fråga?

Newsletters

Newsletters

Jag vill avbeställa nyhetsbreven
För att hantera dina prenumerationer behöver du logga in på ditt kundkonto. Logga in under Mitt konto i högra hörnet. Klicka sedan på rubriken Mina prenumerationer under rubriken Mitt konto till vänster på sidan.

För att avbeställa nyhetsbreven, klicka på Avaktivera nyhetsbreven under tredje rubriken, avaktiverar du alla nyhetsbreven du inte vill ha. Glöm inte att bekräfta, längst ner på sidan, efter att du gjort ändringarna!
Hittade du svaret på din fråga?
Hantera mina abonnemang
För att hantera dina prenumerationer behöver du logga in på ditt kundkonto. Logga in under Mitt konto i högra hörnet. Klicka sedan på rubriken Mina prenumerationer under rubriken Mitt konto till vänster på sidan.

För att ändra utskick av nyhetsbrev, klickar du på Mina prenumerationer och bockar i eller av rutan.

Du kan också välja hur ofta du vill ha nyhetsbreven. Du väljer hur ofta du vill få nyhetsbrev lite längre ner på sidan.

Glöm inte att bekräfta efter att du gjort ändringarna du önskar!
Hittade du svaret på din fråga?

Skapa ett kundkonto

Skapa ett kundkonto

Skapa ett kundkonto
Varför skapa ett Spartoo-kundkonto ? Om du önskar beställa på vår sida, måste du först och främst skaffa ett kundkonto för att kunna identifiera dig, bestämma leveransadress och annan nödvändig information för framtida beställningar. Utöver detta, tillåter kundkontot dig att hålla koll på dina tidigare beställningar, returer och dina bonuspoäng.
Hur skapar du ett konto på Spartoo Klicka på Mitt konto i högra, övre hörnet, därefter fyller du i din e-postadress under rubriken Jag är NY KUND, jag skapar mitt kundkonto . Du blir därefter omdirigerad till en sida där du kan fylla i dina uppgifter.
Mer information : För att komma åt ditt kundkonot för att göra framtida beställningar, spåra ditt paket, kolla returstatus, följa dina kundtjänstärenden, med mera, räcker det med att identifiera dig genom att fylla i uppgifterna under rubriken Jag är REDAN KUND, jag identifierar mig .
Hittade du svaret på din fråga?

Värvning

Värvning

Värvning
Spartoo erbjuder dig chansen att värva dina nära och kära I och med den första beställningen av din värvade vän, får du ett presentkort på 90 kronor att handla för. Denna beställning måste dock överstiga en summa på 450 kr och ska inte ha returnerats. Även din värvade vän får ett presentkort på 90 kronor efter sin första beställning! Hur värvar jag någon? När personen skapar sitt kundkonto, uppger denne din e-postadress i rutan " E-postadress till din värvare ". Du kan även värva andra genom en inbjudan, du fyller bara i formuläret nedan rubriken värvning. Villkor : Du kan värva upp till 100 personer och få upp till 9000 kr. Utbetalningen görs i form av presentkort med en giltighet i 1 år. Du kan även lägga ihop dessa och skapa ett presentkort till ett högre värde när summan av dina presentkorts värden uppgår till 180 kr (dvs. 2 eller fler värvade vänner).
Hittade du svaret på din fråga?

Professionell kontakt

Köp grossist

Grossistköp hos Spartoo

Grossistköp hos Spartoo
Vi vill börja med att tacka dig för det visade intresset för vår sidan. Vi är emellertid en företag specialiserat på online, detaljhandel med privatpersoner som målgrupp. Tyvärr, säljer vi därför inte grossistmängder.
Hittade du svaret på din fråga?

Professionell kontakt

Professionell kontakt

Jag önskar ansöka om jobb hos Spartoo
Önskar du bli en del av spartoo-teamet, kan du spana in våra arbetserbjudanden på vår sida för: Lediga jobb
Hittade du svaret på din fråga?
Jag önskar ett samarbete med spartoo
Om du önskar samarbeta med spartoo, kan du konsultera processen på följande sida :Samarbete
Hittade du svaret på din fråga?
Jag önskar påbörja ett partnerskap med Spartoo
Om du vill påbörja ett partnerskap med Spartoo, kan du läsa vidare på vår sida: Bli en Partner till Spartoo
Hittade du svaret på din fråga?

Upptäck Spartoos applikation...
Klicka här

Ta chansen att vinna 875 kr genom att gå med i vår panel

Följ oss på

Trustpilot Trustpilot Score
Trustscore : 4.2 | 7 200+ omdömen
Copyright © 2006 - 2024